Välkommen till Virkligheten!

Om virkning och verkligheten... typ.

Säkringar och en handväska

Kategori: Allmänt

Längesen sist. Jag började jobba efter fem veckors ledigt o några säkringar gick.
 
"Säkring är en anordning för att förhindra överbelastning i elektriska anläggningar (läs; Elins hjärna), vilket skulle kunna leda till överhettning och i värsta fall brand. Överbelastning uppkommer när för stor ström (läs; virkning, städning, diskning, tvätta, jobba, tänka) leds genom en ledning, till exempel på grund av kortslutning." (Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4kring
 
Detta låter kanske lite allvarligt men så är inte fallet. Mina säkringar fungerar helt klart vilket är mycket positivt. Under mina levnadsår har jag insett att jag är en person som antingen går för fullt på "on" eller på "off". Med tiden har jag kanske trots allt lärt mig att vara mer balanserad men mitt liv tycks inte direkt ha något jämt flyt. Om det är ett personlighetsdrag eller brist på mognad vet jag inte. 
 
Så nu när jobbet satte igång med rejäl fart eftersom vi i princip fick börja från noll - med nya lokaler, nästan inget material, o all verksamhet skulle planeras - gick en hel massa säkringar. Jag har inte orkat med något annat än att tänka på jobb. Men jag är inte ledsen. När förnuftet inte fattar att säga ifrån slår kroppen ifrån o säkringarna går. Efter en tid är de upppetade igen o allt är någotsånär som tidigare. Tack Gud för säkringar! Dock kanske detta inte är särskilt unikt. Människor blir trötta. Fast vissa verkar ha mycket mera flyt.. 
 
Nåja, tack vare att vi behövde en liten väska till jobbet att förvara telefon o listor i när vi är ute smög virkandet på igen o under helgen har tre projekt blivit färdiga. Här väskan till jobbet. 
 
Mönstret utgår från bottnen från det här mobilfodralet men ökade luftmaskorna tills den var så lång som jag ungefär ville ha väskan bred. I hörnen ökade jag också maskor för att få en mer oval form på bottnen. Sedan har jag gjort resten på "fri hand" vart efter. Garnet är Miami o virknålen 2,5. 
 
 
 
 
Den lilla knappen är jag omåttligt stolt över. Mönstret kommer härifrån. Jag delade dock tråden jag virkat resten av väskan med o använde virknål 1,5. Stoppade den sedan med vadd. 
 
 
 
 
 
Tjing tjing så länge!

Kommentarer

  • Anette säger:

    Heja Elin du håller på att bli lika duktig som Anita med dina virknigsobjekt. Roligt att läsa din blogg. Ha en bra höst!

    Svar: Tack Anette! Ja Anita e ju virknings-gurun nummer 1. Hennes kaliber tar väl några år till ännu ;) Tack detsamma! :)
    Elin

    2013-08-19 | 09:09:16
  • lilli säger:

    Du e ju grym på virkning!! :) Roligt att läsa din blogg! Kram

    Svar: Tack Lilli! Det är verkligen roligt :) Kul att du läser den :) Kram!
    Elin

    2013-08-19 | 14:37:44
  • Lina säger:

    Wihii! Du e SUPERDUKTIG! Å sen diggar ja inledningen i detta inlägg... ;)

    Svar: Tack Lina! :) Jag gillar också inledningen ;)
    Elin

    2013-08-20 | 11:00:19
    Bloggadress: http://detvarenannangang.blogspot.fi

Kommentera inlägget här: