Välkommen till Virkligheten!

Om virkning och verkligheten... typ.

Hej hej farmor o lite pyssel

Kategori: Allmänt

Hej hej världens bästa farmor! Jag vet att du sitter i din vinröda fåtölj med iPaden o läser det här :) Jag har nämligen världens bästa farmor ska ni veta. Humor som få o rolig att vara med! Dessutom har hon stenkoll på sporten o är grymt allmänbildad. Vi brukar ringa till varandra jag o farmor, det är jag väldigt glad för. 
 
Igår pysslade jag med, förutom ett nytt ganska stort virkprojekt, något helt annat. Gjorde decoupage. Har för många år sedan gjort det på ljus. Jag har en trästol som jag ville piffa upp. Plötsligt slog det mig att det kanske går att göra decoupage på möbler. Googlade o det visade sig att det kan man! Så jag köpte servetter för 1,50 men köpte i samma veva en hushållspapperhållare i trä för 2, 90 från Halpa-halli. Jag har behövt en i evigheter men inte hittat någon jag velat ha (japp, med vissa saker är jag petig). Så tänkte att jag skulle testa på den före jag började på stolen. Tur det! Var mycket knepigare än jag trott men väldigt roligt o resultatet blir fint! Så här är min nya hushållspappershållare - med marimekko-motiv! Fin va! 
 
 
 
Pensel, lim, servetter o en h
 
 
 
 
Som nästa virkprojekt är örhängen. Min mamma o min faster ska få varsitt par. De här har jag gjort till mig själv. Mönstret är ur Erica Laurells bok "Väldigt virkat". 
 
 
 
Hade! 
 
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Väldigt snygg hållare för hushållspapper! Funderar vilka färger som skulle passa i Björngårn:)! Fortsatt god kreativitet:)!!!

    2013-08-24 | 22:15:22

Kommentera inlägget här: